Black Friday staat voor de deur en EPC staat weer voor vele relaties klaar om hen te voorzien van POS-materiaal. Hiermee biedt EPC de helpende hand in de communicatie omtrent Black Friday om op verschillende manieren de aandacht te trekken. Een slimme manier om dit te bewerkstelligen is het inzetten van POS-materiaal, in deze blog gaan we het hebben over verschillende manieren waarop je POS-materiaal kan inzetten om zoveel mogelijk aandacht te trekken.
Waarom is POS Materiaal Belangrijk op Black Friday?
POS materiaal is een krachtig communicatiemiddel die klanten op verschillende manieren naar je producten en aanbiedingen trekt. Op Black Friday, wanneer de concurrentie hevig is, is dit nog belangrijker. Hier zijn enkele redenen waarom het inzetten van POS-materiaal van cruciaal belang is:
- Trek de aandacht: Klanten zijn op zoek naar de beste aanbiedingen, effectief POS materiaal met opvallende kleuren, visuals en leuke acties trekken onmiddellijk de aandacht.
- Communiceer aanbiedingen: Wanneer de communicatie helder is met duidelijke en goed geplaatste POS-materialen, kunnen de klanten snel en in 1 oogopslag zien met wat voor deals en kortingen er wordt geadverteerd.
Verschillende vormen van POS-materiaal
Zoals je kunt zien is het voeren van opvallende communicatie de sleutel tot het aandacht trekken van de klanten. Hieronder vind je een aantal vormen van POS materiaal zoals eerder besproken in onze blog “De aandacht trekken met POS-materiaal”:
- Displays: Dit zijn opvallende uitingen waar de aandacht naar een specifiek product getrokken kan worden, vaak geproduceerd op karton en dus altijd een duurzame oplossing. Displays zijn in ontelbaar verschillende vormen en maten te verkrijgen, voor op de toonbank of op de grond, alle soorten produceren wij. Omdat wij al vanaf oplage 1 displays kunnen produceren kan jouw merk altijd per actie, aanbieding of seizoen een absolute eyecatcher zijn.
- Schapskaarten en wobblers: Schapkaarten worden direct bij het product geplaatst en bevatten informatie over prijzen, kenmerken of voordelen van het product. Schapsstroken zijn langere stroken die over meerdere schappen kunnen worden bevestigd. Wobblers zijn kaarten die in elke vorm aan een wiebelaar of twinstick bevestigd worden, hiermee kan jij op elke plek de aandacht trekken en hangt de informatie voor de producten.
- Posters en banners: Posters en banners kunnen op groot en klein formaat door de gehele winkel gehangen worden. Roll-up banners zijn een slimme manier om banners neer te zetten, doordat de standaards gemaakt zijn van licht aluminium is het gemakkelijk deze ten alle tijden te verplaatsen
- Vloerstickers: Deze kunnen klanten begeleiden naar specifieke afdelingen of aanbiedingen, ze kunnen ook worden gebruikt om aandacht te vestigen op een nieuw product of om een boodschap over te brengen zoals routebegeleiding.
- Dummy-verpakkingen: Levensgrote replica’s van verpakkingen of producten waar de consument letterlijk niet omheen kan. Deze worden vaak gebruikt om bij de ingang van de winkel direct de aandacht te trekken.
- Folderdisplay: Specifieke displays waarbij het doel is om de klanten flyers, folders, inschrijfformulieren etc. mee te laten nemen van producten of diensten.
- Led-banners: Led-banners is een upgrade van de roll-up banner, dit is een verlichte bak waarbij de visuals schitterend tot zijn recht komen. Deze banners trekken gegarandeerd de aandacht van iedereen die voorbij loopt.
Ben jij er klaar voor om maximaal op te vallen bij jouw klanten in de vorm van POS-materiaal? Wij helpen je graag bij het realiseren van de Bij EPC hebben we jarenlange nationale en internationale ervaring omtrent het verzorgen van opvallende reclame voor onder andere winkels, bouwmarkten en openbare gebouwen. Bij interesse kan je altijd vrijblijvend contact op nemen met een van onze professionals.